onze lessen:


kettlebell, fitness ,kracht, conditie , Strength & Conditioning

WOD:

WOD staat voor “workout of the day”. Door verschillende oefeningen, combinaties of intensiteit te trainen is elke WOD anders. Een WOD kan variëren van 5 tot 45 minuten. De les start met een warming-up, daarna een kracht- en/of techniekgedeelte, dan de WOD en aan het einde een cooling down. Voor alle oefeningen bestaan er progressies (moeilijkere variant) en regressies (makkelijkere variant) waardoor iedereen op zijn eigen niveau kan werken. Uiteindelijk worden alle resultaten van de WOD op een whiteboard geschreven om een competitie element aan de trainingen toe te voegen.

wod beginners:

 De opbouw van deze les is in de basis het hetzelfde als bij een WOD les, alleen liggen de intensiteit en de moeilijkheidsgraad iets lager dan tijdens een WOD les. 

Deze les is uitermate geschikt voor de beginner of voor diegene die lekker wil trainen zonder al te veel technische en ingewikkelde oefeningen. Gedurende de trainingen wordt er  o.a. gebruik gemaakt van Barbells, Dumbells, Kettlebells, Touwen, Medicijnballen, Plyoboxen en Pull-up bars. Trainingen bestaan uit een warming-up en een kracht- en of technisch gedeelte om zo de oefeningen te leren. 

 

Teens, crosstraining, Kids,jeugd,power,fitness,strongman,funtional fitness

WOD Teens :

De Teens lessen hebben veel van dezelfde elementen als de WODS voor volwassenen, tijdens de Teens lessen wordt met een hoge "FUN" factor de basis gelegd voor de reguliere WODS uiteraard aangepast aan het veranderende lichaam van de tiener. WOD Teens  is voor jongeren van (10 t/m 16 jr.). De nadruk ligt op het consistent goed uitvoeren van de bewegingen voordat de intensiteit (gewicht of snelheid) wordt vergroot.

In de lessen wordt er ook aandacht besteed aan samenwerken, het omgaan met regels, het nemen van eigen verantwoordelijkheid.


yoga, Power Yoga,lenig,soepel

POWER yoga:

Power Yoga is een krachtige en dynamische vorm van Yoga. Onderdelen die tijdens deze Power Yoga les aan bod komen zijn: mobiliteit, balans, ademhaling, statische kracht en core training. Power yoga prikkelt spieren die je niet vaak gebruikt en maakt ze sterker en flexibeler. De vele poses en stretches maken je spieren en gewrichten soepel en langer. Hoe beter je mobiliteit/flexibiliteit is hoe beter je zult gaan bewegen. Daarom is Yoga een must voor iedereen die blessure vrij wilt trainen.

 

Deze vorm van Yoga besteedt minder tijd aan de geestelijke- en meditatieve kant van Yoga. Zo blijft er meer tijd over voor de oefeningen.  

Veel mensen die Yoga als ‘zweverig’ omschrijven, komen snel terug op een hun woorden. Power Yoga lessen zijn dan ook een stuk intensiever dan andere vormen van Yoga.

 

personal training, doelen, afvallen, fitter worden

personal training:

Heb jij net dat beetje extra motivatie nodig?     Dan is de 1 op 1 begeleiding in de vorm van Personal training iets voor jou. Personal training is niet alleen een oplossing voor iedereen die wil afvallen, zijn conditie wil verbeteren of gewoon een stok achter de  deur nodig heeft. Trainen met een personal trainer is zoveel meer. Wij zorgen er voor dat je net een stapje verder gaat en harder traint, je performance omhoog brengt en je techniek verbetert. 


Tijdens een intakegesprek stel je samen met je personal trainer een persoonlijk trainingsprogramma op dat afgestemd is op jouw persoonlijke situatie en wensen. Door gebruik te maken van een personal trainer krijg je effectieve begeleiding, persoonlijke aandacht en optimaal resultaat.

Gymnastics, Small group training, groepstraining, Strength & Conditioning, Kracht , Conditie, Fitness, Sport , Cross-training

GYMnastics:

Onder de noemer gymnastics vallen alle oefeningen die worden uitgevoerd met het eigen lichaamsgewicht. De basis van een gymnasticsles ligt in het verbeteren van je kracht, coördinatie, mobiliteit en techniek.  Een turner beschikt over een zeer goede lichaamscontrole en is zich zeer bewust van het gebruik van zijn lichaam. Tijdens deze les leer je o.a. (kipping) pull-ups, (pistol) squats, toes to bar, touwklimmen, handstand push-ups en muscle-ups en nog veel meer. De les is zowel geschikt voor de beginnende als de meer gevorderde sporter. 


High five ,groepstraining, Strength & Conditioning, Kracht , Conditie, Fitness, Sport , Cross-training

open gym:

Wil je naast de wod's nog extra trainen of wil in je  eigen tijd een wod draaien?
Schrijf je dan in voor de Open gym en je kan onbeperkt trainen, of dit nu kracht of cardio is of maak je je eigen wod het mag allemaal tijdens de Open gym. 

                   Barbell Club:

In deze les gaan wij specifiek in op de  verschillende technieken van het Powerliften (Deadlift, Squaten, Benchpress) en het Olympisch gewichtheffen (Snatch, Clean & Jerk). Deze les is met name bedoelt om je techniek te verbeteren zodat je tijdens de WOD efficiënter aan de slag kan.